De eerste stap is het kijken naar de concurrentie en in hoeverre die vergelijkbare producten op de markt heeft gebracht, en of die gepatenteerd zijn. Zonder die oriëntatie loopt u het risico dat u inbreuk maakt op een reeds vastgelegd patent. Daarnaast is het belangrijk in hoeverre u al bekendheid hebt gegeven aan de vinding (bijvoorbeeld op een beurs, waardoor de eigen vinding daarna niet meer zo gemakkelijk te patenteren is), en in hoeverre de strategie van uw bedrijf al gericht is op de realisatie van de vinding.
Pellentesque tincidunt tristique neque.
Proin ex ipsum, facilisis id tincidunt sed, vulputate in lacus. Donec pharetra faucibus leo, vitae vestibulum leo scelerisque eu. Nam enim dolor, porta at ex ut, eleifend tristique metus. Integer sit amet auctor ligula, vel dictum orci. Nam feugiat interdum nisl. Ut id velit ac ante maximus gravida. Vivamus lobortis vestibulum mauris a mollis. Nunc mollis tempus lorem eu pulvinar. Quisque mollis blandit aliquam. Nulla finibus gravida dignissim. Sed viverra mattis dictum. In ultricies tellus in auctor semper. Sed blandit arcu sem, vitae eleifend dui iaculis non.