Terug naar overzicht

    Merkstrategie bij overnames, investeringsrondes en fusies

    • Merken
    • Modellen
    • Legal

    Bij overnames, investeringsrondes en fusies draait het vaak om omzet, assets en marktaandeel. Een belangrijk onderdeel daarvan zijn de merken. Merken vertegenwoordigen niet alleen een commerciële waarde, maar ook een financiële.

    Daarom is het altijd goed om de merkenportefeuille goed in kaart te brengen in een zo vroeg mogelijk stadium. Dat kan je direct de goede richting op sturen. Of je nu koper of verkoper bent.

    Een sterke merkenstrategie kan de onderhandelingspositie verbeteren en een positieve invloed hebben op de uiteindelijke prijs. Andersom kunnen beperkte merkbescherming of lopende juridische procedures juist risico’s en extra kosten met zich meebrengen. Wat de prijs dan weer onder druk kan zetten.

    Merken kunnen een grote rol spelen bij fusies, overnames en investeringsrondes. Goed geregeld, versterken ze de deal. Slecht geregeld, worden ze een dure verrassing.

    Stel een vraag aan Janneke

    Een sterke start voor je design

    • Merken
    • Modellen

    Duurzaamheid & merken

    • Merken
    • Modellen

    Knuffelmonstertjes met scherpe tandjes

    • Merken
    • Modellen
    • Legal

    Een sterke start voor je design

    • Merken
    • Modellen

    Duurzaamheid & merken

    • Merken
    • Modellen

    Knuffelmonstertjes met scherpe tandjes

    • Merken
    • Modellen
    • Legal

    Knuffelmonstertjes met scherpe tandjes

    • Merken
    • Modellen
    • Legal

    Merkstrategie bij overnames, investeringsrondes en fusies

    • Merken
    • Modellen
    • Legal

    Rituals heeft een stokje gestoken voor de geurstokjes van Aldi

    • Merken
    • Legal